Asi není třeba říkat, že hlavním cílem každé firmy je dosahovat zisku. Ten by se měl v ideálním případě stále zvyšovat. K tomu je však nutné, aby si firma udržela své stávající zákazníky, a zároveň aby lákala stále nové.
Je jasné, že k tomu je potřeba, abychom dokázali zákazníky přesvědčit, aby si kupovali naše zboží. K tomu slouží nejrůznější metody propagace, z nichž nejznámější je mezi širokou veřejností reklama. A je třeba uznat, že je také nejefektivnější, především pak ta televizní.
Avšak zároveň je nutné přiznat, že také není nejlevnější. Nehodí se tedy například pro malé lokální firmy, které operují pouze v úzké oblasti.
Ovšem, jak již bylo řečeno, reklama není ani zdaleka jedinou možností, jak se může firma zviditelnit. Další, poměrně často využívanou, je například SEO optimalizace stránek. Ta vychází z faktu, že dnes má prakticky každá firma svůj vlastní web. A také z toho, že mnoho lidí si vyhledává prakticky vše na internetu.
Smyslem je zde využít obojího k prospěchu firmy. Webová stránka se zkrátka upraví tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevila v seznamu výsledků na některém z prvních míst. To zvýší její návštěvnost. K čemu je to dobré?
Jednoduše řečeno, každý z těchto lidí je zároveň potenciálním zákazníkem. Čím více jich je, tím je pravděpodobnější, že si některý z nich něco koupí a zvýší tak náš zisk. To platí zejména v případě, že daná firma zároveň provozuje také internetový obchod.
Jak již bylo řečeno, SEO není vhodné pro všechny. V mnoha případech však může být velmi efektivní cestou ke zvýšení zisku, a plně kompenzovat výdaje s tím spojené. Ocení je především malé a začínající firmy, které si teprve hledají své místo na trhu a potřebují dostat své jméno mezi lidi. Právě těm může tento způsob marketingu skutečně pomoci.